Klicka på rubrikerna för att läsa innehållet

Köpvillkor gäller för dina köp på www.shockey.se. Villkoren utgör ett avtal mellan dig och Simplify Solutions AB (Org.nr. 559082-3273), Gösta Berlingsväg 57 69138 Karlskoga (hädanefter ”Simplify”). Du förbinder dig till dessa villkor genom att göra köp ifrån Simplify så vi ber dig att läsa igenom villkoren innan.

Du får ett e-mail med en orderbekräftelse så fort ordern är lagd. Det är viktigt att du skriver in rätt e-mail vid köpet i kassan. Orderbekräftelsen är ditt kvitto så spara din orderbekräftelse för att underlätta eventuell framtida kontakt med kundtjänst.

Välj att betala med ditt bankkonto via faktura, Klarna eller med ditt VISA eller Mastercard-kort. Simplify hanterar ej några bank- eller kreditkortsnummer.

Handla nu och betala efter leverans via Klarna. Välj mellan faktura eller delbetalning. Vid köp via Klarna så levereras ordern till din folkbokföringsadress. Din faktura aktiveras och skickas via e-mail till dig när ordern skickas från Simplify. Läs mer om klarnas villkor.

Betala säkert över nätet med ditt bank- eller kreditkort via Klarna. Simplify accepterar VISA och Mastercard. Din order debiteras när ordern skickas från Simplify. Du får räkna med 2-3 bankdagar innan du ser pengarna igen på ditt konto vid en eventuell återbetalning. PM-beställningar (custom) debiteras vid köpet.

Alla priser som du ser på www.shockey.se är inklusive moms. Priser visas exklusive moms om du väljer en leveransadress utanför EU. Om din beställning skickas till ett land utanför EU kan eventuella skatter och importtullar tillkomma, du är ansvarig för betalning av sådana skatter och avgifter. Simplify rekommenderar att du tar kontakt med ditt lokala tullkontor för mer information

Beställningar som görs i någon annans namn utan dennes samtycke kommer att polisanmälas. Detsamma gäller eventuella beställningar där Simplify misstänker bedrägeri. Ifall ett angivet pris är felaktigt så förbehåller Simplify sig rätten att avbryta beställningen och släppa reservationen tillbaka till kunden. Är du under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd för få att beställa från Simplify.

Simplify samarbetar med Schenker, du får själv välja mellan utlämningsställe och hemleverans. Du kan även välja att hämta din order i Simplifys butik. Leveranstiden inom Sverige kan variera, det tar i regel 1-2 arbetsdagar men bor du i norra delarna av Sverige kan det ta upp till 4 arbetsdagar för leverans. Leveranstid menas från att order har lämnat vårt lager till att order har levererats till dig. Fraktkostnaden inom Sverige är från 79kr, beroende på vikt och fraktbolag. När din beställning har slutförts meddelas du via e-mail, innehållandes leveransbekräftelse och försändelse-ID. Det går inte att ändra något på din beställning när ordern är slutförd. Ditt paket blir spårbart under kvällen samma dag som Schenker har ankomstregistrerat försändelsen. Detta sker vanligtvis efter kl. 19:00 dagen då din order har lämnat oss. Du behöver legitimera dig vid uthämtning av paket. Din order ligger på utlämningsstället eller i butik under 14 dagar, om du inte har hämtat din order eller varit tillgänglig för leverans vid tre tillfällen så debiterar Simplify en returkostnad på 119 kr inom Sverige. Anmäl genast till utlämningsstället eller fraktbolagets chaufför om paketet och/eller innehållet är skadat när du får det. Beställ innan den 18 december för leverans innan jul.

Du får en bekräftelse via e-mail från Simplify:s kundtjänst när din beställning är klar för upphämtning. Du har sedan 14 dagar på dig att hämta din beställning. Uppge ditt beställningsnummer som står på din orderbekräftelse och visa upp din legitimation vid upphämtning i butik. På plats undertecknar du att du mottagit din beställning.

Du har 60 dagars öppet köp och bytesrätt ifrån att du mottagit din beställning via S Hockey samt 14 dagars ångerrätt. Du får packa upp och prova produkten i en säker miljö utan att skada den och ändå ha returrätten kvar. Väljer du att ångra ditt köp står du personligen för eventuella externa fraktkostnader. För att returnera eller ångra en vara kontaktar du vår kundservice där du anger ditt ordernummer som referens.

När du handlar hos Simplify har du alltid en tidsbegränsad garanti på varan du köper. Denna garanti är bestämd av respektive tillverkare och skiljer sig i tid från produkt till produkt. En garantitid innebär att Simplify genom respektive tillverkare ansvarar för att en produkt skall hålla under utsatt tid. Under en garantitid ska Simplify i första hand reparera varan. När en garanti har gått ut måste du kunna styrka att felet fanns från första början. Kom ihåg att alltid ha kvitto kvar eller ett utdrag från ditt bankkonto när du kommer tillbaka med en trasig vara. Garantin gäller endast fel som kan bero på fabrikations- och tillverkningsfel. Alltså gäller inte garantin skador och fel som uppkommit p.g.a. yttre åverkan eller onormalt användande. En hockeyklubba har en garantitid på 30 dagar, för att du som kund skall ha en säkerhet mot produktionsfel. Underlag för garanti eller reklamation gäller alltså inte när yttre åverkan ligger till grund för skadan. Ett exempel på yttre åverkan inom hockey är att en hockeyklubba får ett slag, ett skott eller ett skridskotramp på sig. En hockeyklubba är en produkt som är skapad med avancerad teknologi och av ett skört material för att göra dig till en bättre hockeyspelare. En hockeyklubba skall användas till att passa, skjuta och kontrollera en puck. För att Simplify ska kunna hantera ett garanti- och reklamationsärende för kompositklubbor måste serienumret på klubban finnas kvar samt att klubban inte får vara sprayad/målad. Kontakta Simplify om du har frågor kring garanti. 

När du handlar på Simplify:s webbsida så kommer Simplify att spara vissa av dina personuppgifter för att du ska kunna genomföra ditt köp. Simplify behandlar all personlig information som konfidentiell. Du har rätten att begära tillgång till din data och om någon information är felaktig kan du kan få detta ändrat eller borttaget. Simplify använder första- och tredjeparts-cookies för att ge den bästa upplevelsen. Cookies utgörs av små textfiler. Textfilerna innehåller data som lagras på besökarens dator. Till och från efterfrågar webbplatsen data från de cookies besökaren har lagrade på sin dator. Webbplatser använder cookies bl.a. i syfte att lagra inställningar för hur webbplatsen ska visas för besökaren. En annan vanlig användning av cookies är som ett led i att samla information om besökarnas beteende. Simplify använder cookies för att ge besökarna tillgång till olika funktioner på webbplatsen samt för att följa upp webbplatsen besökstrafik, för att med hjälp av insamlade data kunna förbättra webbplatsen.

Följande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder om de hindrar avtalets fullgörande och part skall inte vara skyldig att vidtaga åtgärder för att undvika eller övervinna följderna härav:
Krig, uppror eller upplopp, mobilisering eller oförutsedda militärinkallelser av motsvarande omfattning, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, export eller importrestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, arbetskonflikt inklusive konflikt på den egna arbetsplatsen, inskränkningar ifråga om drivkraft, eldsvåda, fel i eller försening av leveranser från underleverantörer eller råvaruleverantör, som orsakats av någon av nu angivna befrielsegrunder eller förlust av råvaror under transport till någon av Bolagets anläggningar samt varje annan omständighet varöver part inte kunnat råda; allt under förutsättning att part inte kunde råda över sådan omständighet, samt att omständighetens inverkan på avtalets fullgörande inte kunde förutses vid avtalets ingående.

Om tvist uppstår mellan dig som kund och Simplify och vi inte lyckas lösa tvisten, kan du starta ett ärende till EU:s funktion om tvistlösning, Online Dispute Resolution. Läs mer på http://ec.europa.eu/odr.

Vi ber dig att läsa igenom villkoren innan du lägger en beställning via Simplify, även fast du har gjort det tidigare då dessa villkor kan ändras från tid till en annan.

Simplify Solutions AB
Org.nr.: 559082-3273
Gösta Berlingsväg 57
69138 Karlskoga
Sverige

Shockey kundtjänstord
order@shockey.se
010-4848880


Senast uppdaterad 2019-08-19.

×

Kundvagn

Close Panel